Uppstartskväll ”Prova-på-vecka i andlig vägledning”

article_image_full
Datum: 8 april, 2014
Tid: 19:00
Plats: Fristadskyrkan+hemma

Prova på vecka i andlig vägledning

Är Gud långt borta? Är bönen mestadels ett krav att leva upp till? Är livet just nu bara ”för mycket”? Bär du samtidigt på en pyrande längtan att finna Guds närhet i vardagen, att känna att Gud faktiskt talar också till dig genom bibelordet? Då kan dessa dagar vara till hjälp för dig!

Under denna vecka så försöker du avsätta mellan 30-60 min varje dag för andakt/andlig övning. Denna tid fördelas så att första och sista dagen samlas vi till en genomgång med lite gemensam vägledning. Sedan får du bibelord som du varje dag begrundar/mediterar/ber utifrån.  Du uppmuntras också reflektera lite över din vardag. Två-tre gånger träffar du en vägledare för att samtala om hur du uppfattar att Gud ger sig till känna för dig och hur du kan gensvara till Honom. Förhoppningen är förstås att de upptäckter jag gör under denna vecka kan få en långsiktig påverkan, bortom just denna vecka.

Vägledare är Daniel Dalemo och Gunnar Svedberg. Veckan har ett max antal på åtta personer.

För anmälan och info kontakta Daniel daniel.dalemo@fristadskyrkan.se  070-328 59 88

Till sist en vittnesbörd av deltagare från förra årets andlig vägledningsvecka:

Fastetid… förberedelsetid in för påsken.  En tid där våra ögon, öron och hjärtan kan få tränas i att se på oss själva, andra och Gud på nytt. Förra året under denna tid fick jag förmånen att under en vecka prova på Andlig vägledning, att se och möta Gud på nytt. En vecka med mycket tankar, mycket bön, mycket frustration, mycket tårar och så otroligt mycket välsignelse. En vecka där jag regelbundet fick bolla mina tankar med både Gud och en vägledare. En vecka som innehöll en av de största Gudsupplevelser som jag någonsin haft. En vecka som fick betydelse för resten av året… Jag skulle vilja uppmuntra dig som funderar på detta, avsätt denna vecka!!

Maria Widén